مقالات آرشیو خبر ها
چرا دیب-ژوکیچ ، بهترین زوج هجومی یوونتوس است؟

چرا دیب-ژوکیچ ، بهترین زوج هجومی یوونتوس است؟

فروختن کارلوس توز قبل از شروع فصل، ابرهای ناامیدی را بر فراز یوونتوس آرنا مستقر کرد، ابرهایی که با درخشش ماریو مانژوکیچ وپائولو دیبالا مرخص شدند.

 

تابستان نقل و انتقالات بسیار شلوغی بود، گرفتن پائولو دیبالا و ماریو مانژوکیچ جزء کلیدی ترین اجزای موفقیت یوونتوس برای گرفتن پنجمین قهرمانی پیاپی در سری آ‌ بود. اگرچه هواداران بعد از فروختن کارلوس توز نگرانی های فراوانی داشتند، این دو نفر به شکلی قابل تحسین ابتکار عمل را در دست گرفتند و وظیفه اشان را در خط حمله انجام دادند و در کل سری آ‌ مشارکت مهمی در موفقیت های تیمشان داشتند.

 

اولین آمار قابل توجه در مورد این زوج این است که وقتی هر دوی آنها در یک بازی گل زدند یوونتوس بازی را برده است. این اتفاق 5 بار در طول فصل افتاده است، که اولین آن مربوط به سوپرکاپ ایتالیا و پیروزی 2‐0 برابر لاتزیو می شود. موفقیت فوق العاده ی مانژوکیچ و دیبالا در تورین در مکمل بودنشان نهفته است، به این صورت که بازیکن کروات یووه از قدرت بدنی و فیزیکش براش مشغول کردن خط دفاع استفاده می کند و برای هم تیمی اش فضاسازی می کند، در حالی که این بازیکن آرژانتینی است که با حرکاتش از یار مقابل فرار می کند و در عین حال هافبک را به حمله متصل می نماید.

 

دیبالا 23 گل در تمام رقابت ها زده و و از رکورد توز در فصل اولش برای یووه عبور کرده است، در حالیکه مانژوکیچ آمارش را به عدد 13 رسانده است، به علاوه، هر کدام از آنها 6 بار گل اول بازی را به ثمر رسانده اند.

 

اگر بخواهیم این دو نفر را با هم مقایسه کنیم، مهاجم 22 ساله ی یووه در تمام رقابت ها گل زده است، در حالیکه مانژو هرگز در کوپا ایتالیا گلزنی نکرده است، اگرچه مانژو در کوپا ایتالیا (به جز بازی فینال) هرگز انتخاب اول نبوده است.

 

آنها هم تیمی هایی بی نقص بوده و زوجی مرگبار برای رقبای یوونتوس بوده اند، حتی توانستند آلوارو موراتا را نیمکت نشین کنند و باعث شوند هواداران توز را فراموش کنند.

 

فابیانا دلاواله، گاتزتا دلااسپورت


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: